تحلیلگران جی پی مورگان گفتند که تولید آیفون از تعلیق فعالیت‌های فاکسکان در شهر شنزن چین که با محدودیت‌های جدیدی برای مهار شیوع کووید روبرو است، ضربه بزرگی نخواهد خورد.

آیفون 13

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، فاکسکان، تامین‌کننده کلیدی اپل گفت که فعالیت‌های خود را در شنژن تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است و کارخانه‌های پشتیبان را برای کاهش اختلال مستقر خواهد کرد.

گوکول هاریهاران، تحلیلگر مسائل مربوطه در یادداشتی نوشت: «ما معتقدیم که تأثیر قرنطینه شنژن بر ساخت آیفون باید محدود شود.»

موسسه تحقیقاتی جی پی مورگان هم در این خصوص می‌گوید، منطقه شنژن کمتر از ۲۰ درصد از کل ظرفیت تولید آیفون را تشکیل می‌دهد و اکثریت قریب به اتفاق کارخانه‌های مونتاژ در ژنگژو، یک مرکز صنعتی واقع شده‌اند.

بسیاری از کارخانه‌ها در چین، از جمله کارخانه‌هایی که توسط تویوتا و فولکس‌واگن اداره می‌شوند، به دلیل محدودیت‌ها به حالت تعلیق درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید:

به گفته این سازمان، قرنطینه در شنژن که از آن با نام سیلیکون‌ولی چین یاد می‌شود، تأثیر زیادی بر تولید نیمه‌هادی‌ها نخواهد داشت، در حالی که عرضه جهانی پنل‌های LCD ممکن است آسیب ببیند.

کد خبر 664405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha